Mukhadimmah / Introduction

Sempena menjelangnya PILIHANRAYA UMUM 2008 pada tahun ini dan juga sempena kemajuan negara kita menuju kearah Wawasan 2020, eloklah kita berhenti sejenak dan merenung kembali SIAPAKAH pemimpin-pemimpin yang telah dan / atau akan dipilih oleh warganegara kita sendiri.

Wednesday, February 27, 2008

Mungkin ramai yang tidak perasan tetapi inilah hakikatnya. Menantu PM yang dikatakan begitu berkuasa nampaknya telah gagal menyusun beberapa orang kuatnya untuk bertanding dalam pilihanraya umum yang akan datang.

Satu persatu orang-orang menantu PM dicantas oleh "Kelab Menteri Besar". Didalam tulisan yang lalu kami menyiarkan bagaimana Wan Farid yang seharusnya menjadi Menteri Besar Terangganu dicantas oleh Idris Jusoh.

Cuba perhatikan bagaimana Norza Zakaria yang menjadi proksi menantu PM yang paling kanan gagal untuk mendapatkan mana-mana tempat untuk bertanding dalam pilihanraya umum yang akan datang. Norza yang sebelum ini digembar-gemburkan akan bertanding di kerusi parlimen Bukit Katil, Melaka atau kerusi parlimen Titiwangsa tersungkur ke bumi dikerjakan oleh Ali Rustam dan Zulhasnan.

Sementara Ahmad Zaki Zahid yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO Putrajaya yang sebelum ini digembar-gemburkan akan mengambil alih kerusi Tengku Adnan hanya mampu menelan air liur sahaja.

Kelab Menteri Besar sebulat suara untuk memastikan agenda jahat menantu PM tidak berjaya. Cuma Mahadzir Khalid dan Mohammad Hassan sahaja yang dikuasai oleh menantu PM. Selebihnya bersatu untuk memastikan menantu PM tidak menang mudah.

PM yang tidak tahu apa-apa sudah pasti hanya akan bersetuju jika "disergah" oleh Menteri Besar. Lihatlah bagaimana Shahidan Kassim masih lagi berjaya berkuasa di Perlis.

Menantu PM semakin panik sekarang ini. Sudahlah orang-orang kuatnya tersungkur, nasibnya di Rembau masih lagi belum pasti. Calon pembangkang yang melawan menantu PM, Badrul Hisham menjadi semakin popular disini.

Mangsa-mangsa menantu PM yang tersungkur akibat catur politik jahatnya seorang demi seorang telah menyatakan kesediaan mereka untuk membantu Badrul. Makin lama makin ramai.

Kami akan terus berjuang sehingga ketitisan darah yang terakhir untuk memastikan Rembau tidak akan menjadi tempat di Negeri Sembilan yang pertama tergadai ke Singapura. Tambahan lagi menantu PM adalah orang luar yang lahir di Kuwait.

Anak Jati Rembau.

0 comments: